Leveringsbetingelser
Vi sender normalt varen samme dag ved bestilling før kl. 11:30 på virkedager.
Vi står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.
Når du har mottatt varen går risikoen for skade over fra oss til deg.
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på postmottak@aama.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.
Angrerett
Angrerettloven gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i vår nettbutikk. Hos oss vil du motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen på e-post, eller med forsendelsen. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. I denne perioden kan du gå fra avtalen uten å oppgi grunn. Dette gjelder ikke billetter til våre arrangementer. De refunderes ikke. Det er ingen angrerett på kjøp av billetter til museet, eller til arrangementer på museet, jfr. Angrerettlovens paragraf 22.
Retur av vare
Dersom du returnerer varen fordi du angrer på kjøpet, må du betale returportoen. Varen må være ubrukt og i original innpakning. Utfylt angreskjema må følge med i pakken sammen med varen du ønsker å returnere.
Vår returadresse er:
Aust-Agder museum og arkiv
Parkveien 16
4838 Arendal
Reklamasjon
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil vurdere om reklamasjonen utgjør feil etter mangler i henhold til forbrukerkjøpsloven.
Vi vil primært forsøke å rette eventuelle feil og mangler. Dersom vi ikke mener det er grunnlag for å reparere varen, får du tilsendt en ny, med mindre dette er umulig eller innebærer en uforholdsmessig kostnad.
Du kan bare kreve pengene tilbake dersom vi ikke retter mangelen, ikke har sendt deg ny vare. Du kan ikke kreve pengene tilbake dersom mangelen er uvesentlig. Ønsker pengene tilbake, ber vi om beskjed om det. Dersom vilkårene er oppfylte, vil du få pengene tilbakebetalt snarest mulig etter at vi har fastslått dette.
Bestilling
Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på postmottak@aama.no, husk å merke e-posten med ordrenummer og emne.
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres. Vi tar også forbehold om å kansellere bestillinger hvor vi ved en feil har satt en åpenbart for lav pris i nettbutikken.
Ønsker du å kansellere en bestilling, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller e-post. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.
Avlyst arrangement
Du er ansvarlig for å kontrollere at arrangementet ikke er kansellert eller flyttet. Et arrangement anses å bli avlyst dersom arrangementet ikke har funnet sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt med ansvarlig arena / arrangør som har ansvar for spørsmål om innløsning av billetter.
Avlysning
Dersom arrangementet avlyses har billettkjøper i utgangspunktet krav på å få refundert sitt billettkjøp. Billettene refunderes i løpet av 3 arbeidsdager etter avlysningen. Ved refusjon av billetter til et arrangement refunderes billettprisen.
Velkommen til en trygg netthandel og hyggelige opplevelser på våre museer